Monday, January 16, 2012

Penyerahan

ANTARA MAKSUD PENYERAHAN....Catatan guruku...

Sesungguhnya segala gerak dan langkahku ini ataupun apa-apa yang datang dan mendatang kepada badan diriku serta kepadaku ini itu semua adalah UrusanNya . Yang pasti Aku menyerahkan padaNya. Hanya yangku tahu adalah menuruti perintahNya dengan rasa taat dan berserah.

Aku membiarkan DIA yang berbuat kerana DIA-lah Yang Maha Kuasa. Aliran dari jalanku ini adalah terhasil dari perbuatan Nya yang berpandukan Tauhid kepadaNya.
...
Dengan pengakuan dan penyerahan sepenuh-penuhnya kepada si-DIA, Aku dapat merasai akan pembawakanNya kepadaku ini. Sebagaimana bayang tidak akan membantah akan empunya bayang dan begitulah Aku yang ada ini.

Aku tidak perlu lagi penat dalam menentukan akan jalan kehidupanku diluar sana kerana Aku dalam perintahNya, hanya menuruti kemahuanNya. Aku tidaklah bersusah payah memikirkan akan apa jua yang orang lain fikirkan kerana Aku telah dibawa olehNya . Inilah nikmat namanya.

Aku berbuat atas landasan Kudrat dan IrodhatNya, bukan atas arahan ilmu luaran. Inilah jalanku yangku jalani. Betapa Aku suka kerana kini Aku telah bebas dari segala ikatan-ikatan. Namun Aku tetap berada diatas landasan jalan si-DIA itu.

No comments:

Post a Comment