Monday, January 16, 2012

Gerak

PENJELASAN KAMI MENGENAI " GERAK "...

Tenaga ataupun Kuasa Kudratullah lah yang mengaliri dan mendatangkan GERAK serta menghidupkan segala organ-organ badan kita ini

Ia berasal dari Zat Yang Mutlak. Segala kelengkapan badaniah yang ada didalam badan diri ini seperti jantung, paru-paru, buah pinggang, darah, otak, limpa, saraf-saraf serta usus-usus dll semuanya itu digerakkan atau dihidupkan dengan pengaliran Tenaga Zat HAYAT.
...
Ini untuk memberi kehidupan pada badan diri ini. Didalam Ilmu Tharikat kita di didik dengan jalan zikir dan antara zikir-zikir itu ada yang berpandukan kepada pedoman nafas dan nadi atau dibangsakan ia dengan zikir daim (zikir yang tiada berputusan)
Kajian demi kajian yang dibuat oleh Ahli-Ahli Tharikat ataupun Ahli Metafizik untuk menemukan punca dan tenaga asal yang bertitik awal dari mana asal usulnya mula datangnya dan dari mana pula ia.

Maka disini kami menemukan nya dengan nama Tenaga @ Kuasa Zat Hayatullah Darinyalah segala sesuatu itu datang.

Ilmu pengetahuan kami ini pula memfokuskan pada tenaga @ kuasa yang awal iaitu punca segala punca dari tenaga-tenaga yang ada. Kalau kita selidiki dalam dalam adakah nafas dan nadi atau lain2nya dapat bergerak sendiri ?..pasti tidak munkin ianya berlaku kerana setiap yang berlaku itu pasti ada keteraturan nya yang tersendiri .
Maka Tuhan yang bernama Allah lah yang mengaturkannya didalam Sifat Al-Mudarbir ( yang mentadbi r) pada sekalian kejadian. Tenaga-tenaga itu merupakan elektron, proton ,ion, bion, nitron dan atom-atom kesemuanya ini merupakan sumber tenaga ghaib ( meta energy) Didalam badan diri kita yang asal dibalik asal …berasal dari Kekuasaan Qudrat ALLAH.

Kajian demi kajian dan renungan kami yang mendalam, akhirnya kami dapat menemukan akan punca itu maka kini kami menemukan RAHSIA PUNCA TENAGA itu iaitu TENAGA ZAT HAYATULLAH ataupun RAHASIA ILAHI ( SIRR )

No comments:

Post a Comment