Monday, January 16, 2012

Kedudukan

MENDUDUKKI PADA TEMPATNYA.
AyahdiPakNgah

Ketahuilah olehmu akan kefahaman menduduki akan AKU pada tempatnya.
Jika kau tahu akan konteks kefahaman mendudukkan AKU pada tempatnya pasti kau akan merasa bahagia dan senang segala urusanmu.
...
Mendudukkan AKU pada tempatnya adalah ia terbahagi kepada beberapa martabat yang mulia dan ianya perlu kau fahami secara khusus dan mendalam…Kedudukan itu adalah…

1- Tuhan - hilang segala yg ada padamu nyatalah ia.
2- Ketuhanan - nyatalah aku muhammad
3- Kehambaan - nyatalah segala padamu af’al
4- Hamba - menanti dan mengikut segala titah perintah

Oleh itu jika kau tahu meletakkan serta mendudukkan aku pada tempatnya pasti kau akan sampai dan dapat menemuiNya serta kau akan senang dan menyenangkan hidupmu.

AKU yang perlu duduk pada tempatnya secara sempurna demi menyempurnakan akan segala kehidupan ini samada didunia mahupun diakhirat.

No comments:

Post a Comment