Tuesday, December 27, 2011

Raja Abdul Rashid 27122011

Wahai hambaku,
padamu Aku telah menyatakan segala Sifat-Sifat Diri-Ku
Aku Tuhan yang melihat dan Aku nyatakan pada matamu,
Aku Tuhan yang mendengar,Aku nyatakan pada telingamu,
Aku Tuhan yang berkata-kata,Aku nyatakan pada suara dari mulutmu, ...
Aku berilmu dan Aku nyatakan pada akalmu,
Aku berkuasa dan Aku nyatakan pada gerak diam mu,
Aku berkehendak dan Aku nyatakan pada hatimu ..
janganlah kita membohongi diri kita,
janganlah kita melawan suara hati kita,
janganlah kita melawan suara fitrah kita ..
diri ini ada yang sentiasa memelihara,
diri ini ada yang menentukan kehidupannya ..
yang ghaib sudah nyata maka langkahlah ke dalam lautan pengenalan diri-Nya dengan meneroka diri ini agar bertambah cinta dan kasih pada-Nya sehingga diri ini fana dalam lautan diri-Nya ..

Diri ini lah adalah pintu untuk mengenal Tuhan dan sesiapa yang mendalami dirinya sebenar-benarnya maka ketahuilah yang ia sedang mendalami rahsia Tuhan ..
Insya Allah ..

No comments:

Post a Comment