Saturday, December 31, 2011

Bergelar Insan

KITA INI bila bergelar INSAN merupakan MAKHLUK PALING SEMPURNA ( Firman Allah - AQ ) Dimanakah sempurnanya kita..kata BBM ..bila menjadi ORANG..apakah maksudnya ?....Ini jawapan kami kpd mereka yang menuduh kami sesat...*Menjadi oranglah hendaknya’Maknanya” kesempurnaan pada keadaan diri sendiri atas jalan yang dikehendaki Maka diri itulah yang menjadi oranglah hendaknya, kerana diri itulah sifat kesempurnaan AKU.... Firman ALLAH Taala…Kholaqol insana fi ahsani taqwim(aku ciptakan manusia dengan sebaik-baik kejadian)Kesempurnaan itulah diriku kerana dia itu AKU jua. Maka bagi permahaman saya didalam hal ini iaitu AKU yang telah berdiri atau menjadi diri pada badan yang memiliki kesempurnaan itulah makna menjadi oranglah ( sempurna ) hendaknya pada menempatkan diri pada tempatnya.Inilah yang saya namakan AL-INSANU KAMIL maknanya manusia sempurna yang dinyatakan oleh si penyatanya.

No comments:

Post a Comment