Tuesday, November 29, 2011

Cerita

Dari Raja Abdul Rashid, Rakan FB.

Pesan guru:

Ber TAUHID lah dengan tauhid yang benar dan dengarlah sebuah cerita ini semoga kamu semua dapat berfikir dan mengambil iktibar dari kisah yang ingin aku ceritakan ...

Ada seorang pencuri yang telah dihadapkan di mahkamah lantas dia mengatakan sesuatu kepada hakim semasa perbicaraannya ...
...
"Saya tidak bersalah,saya tidak ada daya upaya.Saya tidak mampu mencuri kerana yang menggerakkan perbuatan saya itu adalah Allah s.w.t ."

Hakim menjawab:
"Potong tangannya !"

Pencuri bertanya:
"Mengapa saya dihukum juga."

Hakim menjawab:
Saya juga tidak mampu menghukum kerana hakikat yang memotong tangan (menghukum) itu adalah Allah s.w.t juga."

sekarang ... cubalah kamu berfikir dan ambil iktibar dari kisah yang aku ceritakan ...

No comments:

Post a Comment